Pojetí školního vzdělávacího programu
Náš školní vzdělávací program vychází z filozofie našeho pojetí vzdělávání dětí: navazujeme na výchovu v rodině a na předškolní vzdělávání, poznáváme, respektujeme a rozvíjíme individuální potřeby, možnosti a zájmy každého žáka včetně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Naší prioritou je učení spojené s činnostmi a reálným životem, které žáky motivuje k dalšímu učení a vede je k hledání, tvorbě a poznání, objevování a nalézání vhodných cest řešení problémů na základě vlastního prožitku. Tyto cesty je vedou k aktivnímu přístupu k životu, k sebeuspokojení a k sebeúctě.
Hlavní a dílčí cíle vzdělávacího programu
Školní vzdělávací program „Fryntova škola“ vychází z koncepce vzdělávání na málotřídních školách, kterou realizujeme a zdokonalujeme více než deset let. Hlavní důraz ve své vzdělávací práci klade škola na mezilidské vztahy, komunikaci, kooperaci a práci s informacemi. Dále klademe důraz na propojení výchovy a vzdělávání, chápeme ho jako ucelený proces, který jako jediný je schopen utvářet lidskou osobnost. Neméně důležitým cílem je pro nás odpovědnost za současnost a budoucnost vycházející z tradic regionu i celé země (znát své kořeny ). Vytvářet potřebu u žáků projevovat pozitivní city v chování, jednání a v prožívání životních situací; rozvíjet vnímavost a citlivé vztahy k lidem, prostředí i k přírodě. Motivujeme žáky k osvojování strategií pro celoživotní učení. Podněcujeme žáky k tvořivému myšlení, experimentování, logickému uvažování a ke schopnosti řešit problémy. Žáky učíme aktivně rozvíjet a chránit fyzické, duševní i sociální zdraví a být za ně zodpovědný.
Od 3. – 5. ročníku se vyučuje podle vzdělávacího programu Základní škola, č.j. 16847/ 96-2.
Mateřská škola pracuje dle svého vytvořeného Školního vzdělávacího programu.
Číst dále...