Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x

Na kole ze Slap do údolí Kocáby

nullKocába je 45 km dlouhá říčka, která pramení u obce Dubno 3 km od Příbrami a zapsala se do historie trampingu těsně po I. světové válce, kdy začala být navštěvována milovníky Divokého západu, kteří Kocábu přezdívali Hadí řekou. Ve třicátých let našeho století pak oživily skalnatý kaňon desítky chatiček a starých trampských osad, jako jsou Ascalona, Dashwood, Kansas, Loussiana, Havran a další.

DSC_0123.jpgCesta údolím zlatonosné Kocáby je snad nejkrásnějším výletem v okolí Slap a vy projedete velkou část kaňonu Hadí řeky, který se nachází mezi Novým Knínem a Štěchovicemi.
Variant je hodně, ale my vám doporučíme jen jednu s tím, že v místech alternativní cesty bude v popisu cesty naznačeno jak pokračovat.
Začátek je stejný jako u předešlé trasy, ze Slap k motokrosové trati,  po najetí na hlavní silnici můžete odbočit doprava za drát a směrem ke Královkám, což je nejkratší trasa ( 16 km,  z Královek pojedete po žluté značce  do údolí Kocáby), nebo můžete  pokračovat až do Porostlin, kde odbočíte doprava směrem na Nové Dvory (celkem 21 km).
Projedete malebnými vesničkami Nové Dvory ( zde dle pověsti pobýval  při svém útěku z Prahy Jan Hus) a Krámy a po silnici s malým provozem dojedete na začátek Velké Lečice, kde odbočíte ze silnice doprava a po zelené značce  pojedete podél Kocáby.
Před Malou Lečicí protéká Kocába romantickou skalní soutěskou, kde byl natáčen film Léto s kovbojem a také se zde konalo v roce 1999 Mistrovství světa v rýžování zlata. Pak najedete opět na silnici a po asi 500 metrech odbočíte opět na cestu kolem říčky, zde se připojí žlutá značka z Královek.
Po téměř  6ti  kilometrech dojedete do Osady Havran, zde máte možnost pokračovat  podél Kocáby do Štěchovic a pak do Slap a nebo odbočit doprava a údolím potoka, který pramení u Šobrových rybníčků dojet táhlým a nepříjemným stoupáním okolo Helenina dubu k hájovně u benzinové pumpy nad Slapy. Cestu si můžete zpříjemnit odbočením podél potoka, který pramení na Královkách, k rybníku a pak po asfaltce k motokrosu a zpět do cíle naší cesty. V těchto místech je po lesích spousta pozůstatků po dolování zlata.
Pro nejzdatnější cyklisty je cesta údolím Kocáby, která začíná v Novém Kníně, kde naleznete mnoho pamětihodností. Na náměstí stojí barokní domy a empírová kašna z r. 1792, patrová radnice čp. 1 pochází ze 17. stol. Mincovna čp. 47 z r. 1801 slouží v dnešní době jako Muzeum  zlata a končí ve Štěchovicích. Trasa má i s přejezdem do Knína a návratem Leštinou ( asi nejtěžší stoupání v okolí) a přes Červenou horu zpátky 31 kilometrů.
100_2079.jpg100_2080.jpg 100_2083.jpg100_2076.jpg
A malé upozornění nakonec: budete několikrát přejíždět Kocábu po lávkách a mostech a těsně před osadou Havran je nejjednoduší při nízkém stavu vody projet brodem z levého na pravý břeh, jinak je možno použít můstek, ke kterému vede po břehu stezka opatřená na dvou místech řetězy pro přidržení.

Itinerář mapy a výškový profil
Kratší trasa Slapy - Královky- Osada Havran - Slapy 16 km obtížnost 1 -2, trekové kolo,
Delší trasa Slapy - Malá Lečice - Osada Havran - Slapy 21 km obtížnost 2, trekové kolo
Nejdelší trasa Slapy -  Nový Knín - Štechovice - Slapy 31 km obtížnost 3, horské kolo

Vzduch voda

Poslední komentáře

• Helena Fedievová přezdívaná Vltavěnka

Jezdila jsem do Slap k babičce a v létě jsme často byli na Ždáni. Vltavěnku si pamatuji když vybírala ...

Číst dále...

krásná vzpominka na mladi, ja jezsil na Zdan cca od 64roku a csto jsme ji tam vidavali

• Na kole ze Slap do údolí Kocáby

Děkuji za zajímavý tip na výlet. Není to pro cyklisty typu Třeboňsko. Jeli jsme z Nového Knína ...