Již od počátku minulého století se mluvilo o nutnosti postavit u Slap přehradu. Celá léta se diskutovalo o výšce a počtu stupňů, které měly být vystavěny.
V roce 1925 se objevil projekt, který byl schválen vládou. Jednalo se o čtyři stupně, kde na říčním kilometru 151 mezi Rabyní a Skalicí měla být vybudována přehrada vysoká 41 metrů s plavebním zařízením pro lodě do hmotnosti 600 tun a délkou jezera 30 kilometrů, sahajícím až k Zvíroticům.
V letech 1928 - 1929 byl v místech budoucího staveniště přehrady prováděn rozsáhlý geologický průzkum firmou pana B.Belady . Pro lepší představu o velikosti a místě uvažovaného díla byl za pomoci vápna a kamenných bloků na levém skalnatém břehu naznačen půdorys budoucí hráze ( vršek hráze je v místě zatopené silnice vedoucí k hotelu Záhoří). V důsledku neuspokojivých výsledků tohoto průzkumu (a také jistě z důvodu nastalé hospodářské krize ve 30. letech) ze stavby nakonec sešlo. Po válce byla prosazena jiná varianta - ta kterou známe dnes.
V souvislosti s touto plánovanou stavbou se začala stavět tak zvaná státní silnice od Buše k Hotelu Záhoří a po druhém břehu přes nynější Novou Rabyň až na křižovatku k Blaženicím, která měla vést po koruně hráze. Také se konalo několik demonstrací za urychlené zahájení stavby silnice, železnice z Davle a samotné přehrady.
Číst dále...